Jeff Bezos'un uzay hayallerinin yapı taşı nihayet fırlatılmaya hazır.
Bay Bezos'un neredeyse çeyrek yüzyıl önce kurduğu roket şirketi Blue Origin tarafından inşa edilen New Glenn roketi, Florida'daki Cape Canaveral Uzay Kuvvetleri İstasyonundaki fırlatma rampasında bulunuyor. 32 katlı bir bina yüksekliğinde ve hacimli burun konisi, günümüzde kullanılan diğer roketlerden daha büyük uyduları ve diğer yükleri taşıyabiliyor.
Pazar günü şafaktan önce karanlıkta ilk kez uzaya uçabildi.
Washington'daki muhafazakar eğilimli bir düşünce kuruluşu olan American Enterprise Institute'un kıdemli araştırmacılarından Todd Harrison, “Bu çok uzun zamandır bekleniyordu” dedi.
Yeni Glenn, bir şirketin (Elon Musk'un SpaceX'i) büyük kar elde ettiği bir roket işine rakip olabilir. Şirketler ve hükümetler, SpaceX'in uzaya mal gönderme maliyetini önemli ölçüde azaltan yeniliklerini alkışlarken, dünyanın en zengin insanının kaprislerine tabi olan bir şirkete güvenmek konusunda temkinli davranıyorlar.
Bay Harrison, “SpaceX'in daha büyük ve daha ağır yükleri fırlatma konusunda pazara açıkça hakim olduğunu” söyledi. “Bu pazarı sağlıklı tutabilmek için geçerli bir rakibin olması gerekiyor. Görünüşe göre Blue Origin muhtemelen SpaceX'in rakibi olabilecek en iyi konumda.”
Yeni Glenn, SpaceX'in mevcut çalışma roketi Falcon 9'dan daha büyük, ancak SpaceX'in şu anda geliştirmekte olduğu tamamen yeniden kullanılabilir roket sistemi Starship kadar büyük değil.
Blue Origin aynı zamanda Orbital Reef adında gelecekteki bir özel uzay istasyonu, Blue Moon adlı NASA için bir ay iniş aracı ve uyduları Dünya yörüngesinde hareket ettirebilecek bir araç olan Blue Ring adlı bir uzay römorkörü üzerinde de çalışıyor.
Bay Bezos'un diğer şirketi olan dev çevrimiçi perakendeci Amazon'un da büyük alan planları var. İnternet uydularından oluşan bir takımyıldız olan Project Kuiper, SpaceX'in Starlink ağıyla rekabet edecek.
Bay Musk'tan sonra dünyanın en zengin ikinci kişisi olan Bay Bezos, aynı zamanda milyonlarca insanın uzayda yaşayıp çalıştığı bir gelecekten, yapay yerçekimi yaratmak için dönen geniş silindirik yaşam alanlarından ve kirletici olanların yer değiştirmesinden de görkemli bir şekilde söz ediyor. Dünya'nın daha bozulmamış bir duruma dönebilmesi için bir gün uzaya gideceğiz.
Bay Bezos, Aralık ayında Haberler DealBook Zirvesi'nde yaptığı bir röportajda “Bunun kulağa harika geldiğini biliyorum, bu yüzden izleyicilerden benimle bir dakika geçirmeme izin vermelerini istiyorum” dedi. “Ama bu harika değil.”
Ancak roket olmadan bu planlar ve umutlar hayata geçirilemez. Bay Bezos, “Yörünge aracımız New Glenn'in amacı budur” dedi.
21. yüzyıl uzay çağı genellikle uluslardan ziyade milyarderlerin ırkı olarak tasvir ediliyor ancak şu ana kadar bu bir yarış olmadı. Bay Musk'ın 2002 yılında kurduğu SpaceX, Falcon 9 roketlerini birkaç günde bir fırlatıyor. Blue Origin 2000 yılında kuruldu ve henüz yörüngeye herhangi bir şey fırlatmadı.
Bay Harrison, “Sanırım pek çok insan Blue Origin'in SpaceX'ten önce kurulduğunu unutuyor” dedi.
Blue Origin, yukarı aşağı uçan daha küçük bir roket olan New Shepard'ı yaptı ve fırlattı. Uzayın sınırı olarak kabul edilen 62 mil yüksekliğinden geçiyor ancak gezegenin etrafındaki yörüngeye girmek için gereken saatte 17.000 milden fazla hıza asla ulaşamıyor. New Shepard uçuşları, Bay Bezos'un kendisi de dahil olmak üzere uzay turistlerine ve bilimsel deneylere birkaç dakikalık ağırlıksızlık sağladı.
Blue Origin'in New Glenn için ürettiği güçlü BE-4 motorlarının da başarılı olduğu kanıtlandı. Rakip roket şirketi United Launch Alliance, geçen yıl iki kez başarıyla fırlatılan yeni Vulcan roketine güç sağlamak için Blue Origin motorlarını kullanıyor.
2015 yılında Bay Bezos, o zamanlar adı olmayan rokete ilişkin planlarını gösterişli ve tanıtımla duyurdu.
Bay Bezos, Blue Origin'in Florida'da NASA'nın Kennedy Uzay Merkezi yakınında inşa edeceği bir fabrikada üretileceğini söyledi. On yılın sonuna kadar onu pazara sunacağına söz verdi.
Fabrika ortaya çıktı – şirketin imzası olan parlak mavi renkte devasa, kutu gibi binalar – ancak daha sonra Dünya'nın yörüngesine ulaşan ilk Amerikalı olan John Glenn'den sonra New Glenn adını alacak olan roket ortaya çıkmadı.
Blue Origin, roketin ilk çıkış tarihini ertelemeye devam etti.
2023'teki bir sektör panelinde, New Glenn'in gelişimini denetleyen Blue Origin'in kıdemli başkan yardımcısı Jarrett Jones, 2024'te “birden fazla” New Glenn lansmanı beklediğini söyledi. Şubat 2024'te Blue Origin fabrikasına yaptığı bir tur sırasında şunları söyledi: Yıl sonuna kadar iki lansman beklediğini söyledi.
Gecikmeler devam etti. NASA'nın Mars atmosferini ölçmeye yönelik ESCAPADE misyonu için birbirinin aynısı iki uzay aracını taşıyacak olan New Glenn'in ilk uçuşunun Ekim ayında başlaması planlanıyordu.
Ancak Eylül ayında NASA, New Glenn'in zamanında hazır olacağından şüphe duyduğu için ESCAPADE'i ilk lansmandan çektiğini duyurdu.
Blue Origin, bunun yerine Blue Ring uzay römorkörünün bir prototipinin uçacağını söyledi. Aralık ayının başında roketin tamamı fırlatma rampasına doğru yuvarlandı.
Blue Origin hâlâ Federal Havacılık İdaresi'nin fırlatma lisansı vermesini bekliyordu. Nihayet 27 Aralık'ta gerçekleşti.
O günün ilerleyen saatlerinde Blue Origin, geri sayımın sıfıra indiği ve roketin motorlarının yanarak alev ve duman akıntıları çıkardığı bir fırlatma testi gerçekleştirdi. Ancak planlandığı gibi roket sıkı bir şekilde bağlı kaldı ve 24 saniye sonra motorlar kapatıldı – sorunları çözmek ve düzeltmek için son bir test.
12 Ocak Doğu saatiyle sabah 1'de başladığında Blue Origin aynı geri sayımı tekrarlayacak, ancak bu sefer New Glenn motorlarını kapatmayacak, uzaya doğru yükselecek. Sabah 4'e kadar uzanan gece yarısı fırlatma penceresi, Federal Havacılık İdaresi'nin büyük, test edilmemiş bir rokete uyguladığı hava kısıtlamalarından kaynaklanıyor.
Umudumuz, New Glenn'in çıkışının geç gelmesi, hiç olmamasından iyidir.
Geçen yıl Bay Jones, Blue Origin'in hızını 2025'te ayda bir lansmana kadar çıkarabileceğini ve sonunda bu hızı ikiye katlayacağını, hatta artırabileceğini umduğunu söyledi.
Hiçbir roket şirketi, hatta SpaceX bile yeni bir aracın fırlatılmasını bu kadar hızlı hızlandıramadı.
Alexandria, Virginia'daki bir uzay danışmanlık firması olan BryceTech'in genel müdürü Carissa Christensen, “Bu oldukça fazla” dedi. Ancak Blue Origin söz verdiği tempoyu karşılayamazsa müşterileri de geride kalabilir.
SpaceX'in Falcon 9 roketleri gibi New Glenn'in de kısmen yeniden kullanılabilir olduğu söyleniyor. Taşıyıcının, Bay Bezos'un annesinin anısına Jacklyn adı verilen yüzen bir platformla Atlantik'e inmesi planlanıyor.
Güçlendiricinin ilk uçuşunda “Demek Bana Bir Şans Olduğunu Söyleiyorsun” takma adı verildi.
Blue Origin CEO'su Dave Limp, sosyal medya sitesi X'te şunları açıkladı: “Neden? Hiç kimse ilk denemesinde yeniden kullanılabilir bir güçlendirici elde edemedi. Yine de bunu yapabileceğimize güvenerek çabalıyor ve alçakgönüllülükle teslim oluyoruz. Ancak birkaç hafta önce söylediğim gibi, eğer yapmazsak, o noktaya gelene kadar öğreneceğiz ve denemeye devam edeceğiz.”
Bay Harrison, en az 25 fırlatma için tasarlanan yeniden kullanılabilir güçlendiricilerin Blue Origin'in SpaceX ile fiyat konusunda rekabet etmesine yardımcı olacağını söyledi. United Launch Alliance'ın Vulcan ve Arianespace'in Ariane 6 roketi şu anda yalnızca bir kez uçuyor ve ardından denize iniyor.
Yükle birlikte yörüngeye giren ikinci aşama, atmosfere yeniden girişte yanıyor.
Gökyüzünü çeşitli iletişim uydularıyla doldurmayı planlayan birçok şirketle birlikte, en azından birkaç yıl boyunca tüm roket üreticileri için fazlasıyla yeterli iş var gibi görünüyor. İki yıl önce Amazon, 3.000'den fazla Kuiper uydusunu taşımak üzere üç şirket (Blue Origin, United Launch Alliance ve Arianespace) ile 83'e kadar fırlatma için sözleşme imzaladığını açıklamıştı.
Amazon daha sonra SpaceX'ten üç Falcon 9 fırlatıcısı da satın alacağını duyurdu.
Blue Origin yalnızca Amazon'un işine bağlı değil. Kasım ayında, birden fazla New Glenn fırlatması için AST SpaceMobile'dan bir sözleşme aldı. AST, doğrudan akıllı telefonlarla çalışacak bir mobil geniş bant ağı kuruyor.
Savunma Bakanlığı için uydu fırlatma gibi karlı bir iş, Blue Origin'in bir diğer hedefidir. Başarılı olması halinde bu uçuş, ABD Uzay Kuvvetleri'nin roketin ulusal güvenlik uydularına hazır olduğunu onaylamak için ihtiyaç duyduğu iki uçuştan ilki olarak değerlendirilecek.
İlk New Glenn lansmanını takip eden ESCAPADE misyonu, 2025 veya 2026'da daha sonraki bir New Glenn uçuşuyla uzaya gidebilir.
Blue Origin aynı zamanda roketlerin ötesindeki işlerin de peşinde.
Mavi Halka gibi uzay römorkörleri kavramı yeni değil ve bir uzay aracının diğerine sarılabileceği birden fazla kullanım alanı olabilir. Bir roket fırlatılması birden fazla uyduyu belirli bir yörüngeye yerleştirebilir ve daha sonra bir uzay römorkörü bunları farklı hedeflere taşıyabilir. Uzay römorkörleri aynı zamanda eski uyduları onarabilir veya yakıt ikmali yapabilir ya da ölü uzay kalıntılarını yakmak üzere atmosfere geri iterek imha edebilir.
Savunma Bakanlığı'nın bir parçası olan Savunma İnovasyon Birimi, Blue Origin'in gelecekteki Blue Ring uzay aracı için “yol bulucu” olarak adlandırdığı şeyin uçuşuna sponsorluk yapıyor. Prototip, altı saatlik görev boyunca New Glenn'in ikinci aşamasına bağlı kalacak.
NASA'nın şu anda 2030 için planlanan Artemis V görevi sırasında astronotları ay yüzeyine götürmek üzere Blue Moon iniş aracını konumlandırmak için birden fazla New Glenn fırlatması kullanılacak. Yeni Trump yönetimi Artemis programını elden geçirirken Blue Origin'in bu programdaki rolü artabilir veya azalabilir.
Bay Bezos'un Amazon'daki zenginliği, Blue Origin'in anlık bir başarı olmak zorunda olmadığı ve uzun vadeli yatırım yaptığı anlamına geliyor.
DealBook Zirvesi sırasında Bay Bezos, “Sanırım bu şimdiye kadar katıldığım en iyi anlaşma olacak, ancak biraz zaman alacak” dedi. “Blue Origin çok şaşırtıcı şeyler yapacak.”
Bay Bezos'un neredeyse çeyrek yüzyıl önce kurduğu roket şirketi Blue Origin tarafından inşa edilen New Glenn roketi, Florida'daki Cape Canaveral Uzay Kuvvetleri İstasyonundaki fırlatma rampasında bulunuyor. 32 katlı bir bina yüksekliğinde ve hacimli burun konisi, günümüzde kullanılan diğer roketlerden daha büyük uyduları ve diğer yükleri taşıyabiliyor.
Pazar günü şafaktan önce karanlıkta ilk kez uzaya uçabildi.
Washington'daki muhafazakar eğilimli bir düşünce kuruluşu olan American Enterprise Institute'un kıdemli araştırmacılarından Todd Harrison, “Bu çok uzun zamandır bekleniyordu” dedi.
Yeni Glenn, bir şirketin (Elon Musk'un SpaceX'i) büyük kar elde ettiği bir roket işine rakip olabilir. Şirketler ve hükümetler, SpaceX'in uzaya mal gönderme maliyetini önemli ölçüde azaltan yeniliklerini alkışlarken, dünyanın en zengin insanının kaprislerine tabi olan bir şirkete güvenmek konusunda temkinli davranıyorlar.
Bay Harrison, “SpaceX'in daha büyük ve daha ağır yükleri fırlatma konusunda pazara açıkça hakim olduğunu” söyledi. “Bu pazarı sağlıklı tutabilmek için geçerli bir rakibin olması gerekiyor. Görünüşe göre Blue Origin muhtemelen SpaceX'in rakibi olabilecek en iyi konumda.”
Yeni Glenn, SpaceX'in mevcut çalışma roketi Falcon 9'dan daha büyük, ancak SpaceX'in şu anda geliştirmekte olduğu tamamen yeniden kullanılabilir roket sistemi Starship kadar büyük değil.
Blue Origin aynı zamanda Orbital Reef adında gelecekteki bir özel uzay istasyonu, Blue Moon adlı NASA için bir ay iniş aracı ve uyduları Dünya yörüngesinde hareket ettirebilecek bir araç olan Blue Ring adlı bir uzay römorkörü üzerinde de çalışıyor.
Bay Bezos'un diğer şirketi olan dev çevrimiçi perakendeci Amazon'un da büyük alan planları var. İnternet uydularından oluşan bir takımyıldız olan Project Kuiper, SpaceX'in Starlink ağıyla rekabet edecek.
Bay Musk'tan sonra dünyanın en zengin ikinci kişisi olan Bay Bezos, aynı zamanda milyonlarca insanın uzayda yaşayıp çalıştığı bir gelecekten, yapay yerçekimi yaratmak için dönen geniş silindirik yaşam alanlarından ve kirletici olanların yer değiştirmesinden de görkemli bir şekilde söz ediyor. Dünya'nın daha bozulmamış bir duruma dönebilmesi için bir gün uzaya gideceğiz.
Bay Bezos, Aralık ayında Haberler DealBook Zirvesi'nde yaptığı bir röportajda “Bunun kulağa harika geldiğini biliyorum, bu yüzden izleyicilerden benimle bir dakika geçirmeme izin vermelerini istiyorum” dedi. “Ama bu harika değil.”
Ancak roket olmadan bu planlar ve umutlar hayata geçirilemez. Bay Bezos, “Yörünge aracımız New Glenn'in amacı budur” dedi.
21. yüzyıl uzay çağı genellikle uluslardan ziyade milyarderlerin ırkı olarak tasvir ediliyor ancak şu ana kadar bu bir yarış olmadı. Bay Musk'ın 2002 yılında kurduğu SpaceX, Falcon 9 roketlerini birkaç günde bir fırlatıyor. Blue Origin 2000 yılında kuruldu ve henüz yörüngeye herhangi bir şey fırlatmadı.
Bay Harrison, “Sanırım pek çok insan Blue Origin'in SpaceX'ten önce kurulduğunu unutuyor” dedi.
Blue Origin, yukarı aşağı uçan daha küçük bir roket olan New Shepard'ı yaptı ve fırlattı. Uzayın sınırı olarak kabul edilen 62 mil yüksekliğinden geçiyor ancak gezegenin etrafındaki yörüngeye girmek için gereken saatte 17.000 milden fazla hıza asla ulaşamıyor. New Shepard uçuşları, Bay Bezos'un kendisi de dahil olmak üzere uzay turistlerine ve bilimsel deneylere birkaç dakikalık ağırlıksızlık sağladı.
Blue Origin'in New Glenn için ürettiği güçlü BE-4 motorlarının da başarılı olduğu kanıtlandı. Rakip roket şirketi United Launch Alliance, geçen yıl iki kez başarıyla fırlatılan yeni Vulcan roketine güç sağlamak için Blue Origin motorlarını kullanıyor.
2015 yılında Bay Bezos, o zamanlar adı olmayan rokete ilişkin planlarını gösterişli ve tanıtımla duyurdu.
Bay Bezos, Blue Origin'in Florida'da NASA'nın Kennedy Uzay Merkezi yakınında inşa edeceği bir fabrikada üretileceğini söyledi. On yılın sonuna kadar onu pazara sunacağına söz verdi.
Fabrika ortaya çıktı – şirketin imzası olan parlak mavi renkte devasa, kutu gibi binalar – ancak daha sonra Dünya'nın yörüngesine ulaşan ilk Amerikalı olan John Glenn'den sonra New Glenn adını alacak olan roket ortaya çıkmadı.
Blue Origin, roketin ilk çıkış tarihini ertelemeye devam etti.
2023'teki bir sektör panelinde, New Glenn'in gelişimini denetleyen Blue Origin'in kıdemli başkan yardımcısı Jarrett Jones, 2024'te “birden fazla” New Glenn lansmanı beklediğini söyledi. Şubat 2024'te Blue Origin fabrikasına yaptığı bir tur sırasında şunları söyledi: Yıl sonuna kadar iki lansman beklediğini söyledi.
Gecikmeler devam etti. NASA'nın Mars atmosferini ölçmeye yönelik ESCAPADE misyonu için birbirinin aynısı iki uzay aracını taşıyacak olan New Glenn'in ilk uçuşunun Ekim ayında başlaması planlanıyordu.
Ancak Eylül ayında NASA, New Glenn'in zamanında hazır olacağından şüphe duyduğu için ESCAPADE'i ilk lansmandan çektiğini duyurdu.
Blue Origin, bunun yerine Blue Ring uzay römorkörünün bir prototipinin uçacağını söyledi. Aralık ayının başında roketin tamamı fırlatma rampasına doğru yuvarlandı.
Blue Origin hâlâ Federal Havacılık İdaresi'nin fırlatma lisansı vermesini bekliyordu. Nihayet 27 Aralık'ta gerçekleşti.
O günün ilerleyen saatlerinde Blue Origin, geri sayımın sıfıra indiği ve roketin motorlarının yanarak alev ve duman akıntıları çıkardığı bir fırlatma testi gerçekleştirdi. Ancak planlandığı gibi roket sıkı bir şekilde bağlı kaldı ve 24 saniye sonra motorlar kapatıldı – sorunları çözmek ve düzeltmek için son bir test.
12 Ocak Doğu saatiyle sabah 1'de başladığında Blue Origin aynı geri sayımı tekrarlayacak, ancak bu sefer New Glenn motorlarını kapatmayacak, uzaya doğru yükselecek. Sabah 4'e kadar uzanan gece yarısı fırlatma penceresi, Federal Havacılık İdaresi'nin büyük, test edilmemiş bir rokete uyguladığı hava kısıtlamalarından kaynaklanıyor.
Umudumuz, New Glenn'in çıkışının geç gelmesi, hiç olmamasından iyidir.
Geçen yıl Bay Jones, Blue Origin'in hızını 2025'te ayda bir lansmana kadar çıkarabileceğini ve sonunda bu hızı ikiye katlayacağını, hatta artırabileceğini umduğunu söyledi.
Hiçbir roket şirketi, hatta SpaceX bile yeni bir aracın fırlatılmasını bu kadar hızlı hızlandıramadı.
Alexandria, Virginia'daki bir uzay danışmanlık firması olan BryceTech'in genel müdürü Carissa Christensen, “Bu oldukça fazla” dedi. Ancak Blue Origin söz verdiği tempoyu karşılayamazsa müşterileri de geride kalabilir.
SpaceX'in Falcon 9 roketleri gibi New Glenn'in de kısmen yeniden kullanılabilir olduğu söyleniyor. Taşıyıcının, Bay Bezos'un annesinin anısına Jacklyn adı verilen yüzen bir platformla Atlantik'e inmesi planlanıyor.
Güçlendiricinin ilk uçuşunda “Demek Bana Bir Şans Olduğunu Söyleiyorsun” takma adı verildi.
Blue Origin CEO'su Dave Limp, sosyal medya sitesi X'te şunları açıkladı: “Neden? Hiç kimse ilk denemesinde yeniden kullanılabilir bir güçlendirici elde edemedi. Yine de bunu yapabileceğimize güvenerek çabalıyor ve alçakgönüllülükle teslim oluyoruz. Ancak birkaç hafta önce söylediğim gibi, eğer yapmazsak, o noktaya gelene kadar öğreneceğiz ve denemeye devam edeceğiz.”
Bay Harrison, en az 25 fırlatma için tasarlanan yeniden kullanılabilir güçlendiricilerin Blue Origin'in SpaceX ile fiyat konusunda rekabet etmesine yardımcı olacağını söyledi. United Launch Alliance'ın Vulcan ve Arianespace'in Ariane 6 roketi şu anda yalnızca bir kez uçuyor ve ardından denize iniyor.
Yükle birlikte yörüngeye giren ikinci aşama, atmosfere yeniden girişte yanıyor.
Gökyüzünü çeşitli iletişim uydularıyla doldurmayı planlayan birçok şirketle birlikte, en azından birkaç yıl boyunca tüm roket üreticileri için fazlasıyla yeterli iş var gibi görünüyor. İki yıl önce Amazon, 3.000'den fazla Kuiper uydusunu taşımak üzere üç şirket (Blue Origin, United Launch Alliance ve Arianespace) ile 83'e kadar fırlatma için sözleşme imzaladığını açıklamıştı.
Amazon daha sonra SpaceX'ten üç Falcon 9 fırlatıcısı da satın alacağını duyurdu.
Blue Origin yalnızca Amazon'un işine bağlı değil. Kasım ayında, birden fazla New Glenn fırlatması için AST SpaceMobile'dan bir sözleşme aldı. AST, doğrudan akıllı telefonlarla çalışacak bir mobil geniş bant ağı kuruyor.
Savunma Bakanlığı için uydu fırlatma gibi karlı bir iş, Blue Origin'in bir diğer hedefidir. Başarılı olması halinde bu uçuş, ABD Uzay Kuvvetleri'nin roketin ulusal güvenlik uydularına hazır olduğunu onaylamak için ihtiyaç duyduğu iki uçuştan ilki olarak değerlendirilecek.
İlk New Glenn lansmanını takip eden ESCAPADE misyonu, 2025 veya 2026'da daha sonraki bir New Glenn uçuşuyla uzaya gidebilir.
Blue Origin aynı zamanda roketlerin ötesindeki işlerin de peşinde.
Mavi Halka gibi uzay römorkörleri kavramı yeni değil ve bir uzay aracının diğerine sarılabileceği birden fazla kullanım alanı olabilir. Bir roket fırlatılması birden fazla uyduyu belirli bir yörüngeye yerleştirebilir ve daha sonra bir uzay römorkörü bunları farklı hedeflere taşıyabilir. Uzay römorkörleri aynı zamanda eski uyduları onarabilir veya yakıt ikmali yapabilir ya da ölü uzay kalıntılarını yakmak üzere atmosfere geri iterek imha edebilir.
Savunma Bakanlığı'nın bir parçası olan Savunma İnovasyon Birimi, Blue Origin'in gelecekteki Blue Ring uzay aracı için “yol bulucu” olarak adlandırdığı şeyin uçuşuna sponsorluk yapıyor. Prototip, altı saatlik görev boyunca New Glenn'in ikinci aşamasına bağlı kalacak.
NASA'nın şu anda 2030 için planlanan Artemis V görevi sırasında astronotları ay yüzeyine götürmek üzere Blue Moon iniş aracını konumlandırmak için birden fazla New Glenn fırlatması kullanılacak. Yeni Trump yönetimi Artemis programını elden geçirirken Blue Origin'in bu programdaki rolü artabilir veya azalabilir.
Bay Bezos'un Amazon'daki zenginliği, Blue Origin'in anlık bir başarı olmak zorunda olmadığı ve uzun vadeli yatırım yaptığı anlamına geliyor.
DealBook Zirvesi sırasında Bay Bezos, “Sanırım bu şimdiye kadar katıldığım en iyi anlaşma olacak, ancak biraz zaman alacak” dedi. “Blue Origin çok şaşırtıcı şeyler yapacak.”