Uluslararası navlun oranları bir yılda yüzde 30 düştü, ihracatçı rahatladı

PiKe

New member
Uluslararası navlun oranları bir yılda yüzde 30 düştü, ihracatçı rahatladıMUMBAI: India Inc, uluslararası şirketlerle lojistik maliyetlerinde bir rahatlama elde etmek üzere kargo oranlar bir önceki yıla göre Nisan-Ekim 2022’de yaklaşık %30 oranında düşüyor. Navlun oranlarının %200’e varan hızla artması ve mühendislik, otomobil parçaları, ilaç ve tıbbi cihazlar da dahil olmak üzere çeşitli sektörlerdeki şirketlerin karlarına zarar vermesiyle ticaret geçen yıl sert bir darbe aldı.
Ekim 2021’de dünya çapındaki büyük nakliye konteyneri kıtlığı nedeniyle sektör fiilen durma noktasına geldi. Ancak Ekim 2022’de trend tersine döndü. Konteyner fiyatlarında düşen oranlar, zayıflayan talep ve arz fazlasına işaret ediyor. Düşüş, genel olarak düşük talebe, küresel ters rüzgarlara ve ihracattaki düşüşe bağlanıyor.

ihracat


15 Kasım’da yayınlanan resmi verilere göre Hindistan’ın ihracatı, mücevher ve mücevherat, teknoloji ürünleri, kimyasallar ve ilaçlardaki keskin daralmalarla Ekim ayında %16,6 düşüşle 29,8 milyar dolara geriledi.
Son altı aydır, Hindistan’ın Mundra ve Nhava Sheva gibi önemli limanlarında konteyner fiyatları istikrarlı bir şekilde düşüyor. TOI tarafından çevrimiçi bir konteyner lojistiği olan Container xChange’den toplanan verilere göre, Hindistan’daki ortalama konteyner fiyatları Ekim ayında yıllık bazda %16’dan fazla düşüşle 3.363 $’a düşerken, Ocak-Ekim 2022 dönemindeki düşüş %22’den fazla. platform (resme bakın).
“Hindistan, artan küresel aksamaları diğer birçok ülkeden daha fazla dayanıklılıkla atlattı. dalgalanma Son iki yıldaki aksamaların etkisi, Hindistan denizcilik endüstrisinde önemli pazar ve konteyner dengesizliklerine neden oldu. Düşük talep ve yüksek stoklar nedeniyle işletmeler sipariş vermeyi erteledi (ve taşıyıcılar seferleri iptal ediyor). Bu stoklar tükendiğinde talep canlanacaktır. Konteyner fiyatlarının düşen oranları, azalan talebi ve (konteyner) fazlasını gösterir. Container xChange’in kurucu ortağı ve CEO’su Christian Roeloffs, TOI’ye verdiği demeçte, “Bu boşluk ne kadar büyükse, konteynerler için oranlar ve fiyatlar o kadar düşük olur” dedi.
CareEdge Ratings’in yöneticisi Maulesh Desai, çelik, otomobil ve ilaç endüstrilerinin kuru yük ve konteyner navlun oranlarındaki düşüşten en çok yararlanan sektörler olduğunu söyledi. “CareEdge Ratings, bu şirketler için navlun maliyetlerinde %18-20 azalma bekliyor. Navlun maliyetlerindeki düşüşün faydası, küresel ekonomik yavaşlama nedeniyle teknoloji ve tekstil sektörlerinde telafi edilecek” dedi. Ancak ortalama konteyner fiyatları hala pandemi öncesine göre 2-3 kat daha yüksek. Haziran 2022’de ortalama konteyner fiyatları, Haziran 2020’deki 1.675 $’a kıyasla neredeyse üç kat arttı.
Container xChange’e göre, hükümetin pirinç (%15) ve çelik (%20) üzerindeki yüksek ihracat vergileri ve Rusya ile Ukrayna arasındaki savaş da küresel nakliyede aksamalara neden oluyor. Lojistik hizmet sağlayıcısı Magnum Cargo’dan Manish Shah, hem hava hem de gemi taşımacılığının yıldan yıla yaklaşık %30 düştüğünü söyledi.
Nhava Sheva, Kochi ve Chennai gibi büyük iç limanlardaki konteyner trafiği düşüyor. Hindistan limanlarındaki kutu hacimlerinin Ağustos’ta 977.000 TEU’dan (yirmi fitlik eşdeğer birim, 20 fit uzunluğundaki konteynerlerdeki hacim ölçüsü) Eylül’de 892.000 TEU’ya düştüğü bildirildi.