EnguLizyoN
New member
Trenin kırklarını en fazla alması gerekiyordu, ancak müfettişlere göre, saatte 94.8 kilometrede anahtarlara girdi ve daha sonra raydan çıktı. Tankların patlamasından ve dev bir ateşten sonra, toksik benzenin çoğu çevreye kaçtı ve toprağa batırıldı.
Uzmanlara göre, Hustopeče'ye müdahale benzersizdi ve belirli bir prosedür gerektiriyordu. “Avrupa'da ve muhtemelen tüm dünyada benzen ile en büyük acil durumdu, bu da sanayi alanının dışında da gerçekleşti ve itfaiyecilerin eşi görülmemiş bir şekilde konuşlandırılmasını gerektiriyordu. Gerçek zamanlı olarak maddenin nerede yanabileceğini değerlendirmek gerekiyordu. Çek Cumhuriyeti Klára Ochmanová'nın kolordu.
Birincil risk olarak, itfaiyeciler vagonların olası yok edilmesini ve daha sonra yangının genişlemesini değerlendirdi. “Yanma ürünleri ile çevreyi daha da tehdit etmek (çevredeki toprağı ve açık su kütlelerini kirletebilen poliaromatik hidrokarbonlar içeren kurum dahil) ve elbette
Yurtiçi İtfaiyeciler Vladimr Vlček, “Çek Cumhuriyeti'nin yangın kurtarma hizmeti açısından, son yılların en zor durumlarından biri oldu ve müdahalenin birimlerinin ve komutanının son derece profesyonel bir çalışma yaptığına ikna oldum.” Dedi.
Benzen kazaları durumunda, köpükleme genellikle yangın süresini kısaltmak için kullanılır. Hustopeče'de suyu söndürmenin ana nedeni çevresel etkiydi. Sözcü Ochmanová, “Benzen sadece kazadan sonra yanmaya başladı, aynı zamanda hemen toprağa ıslanmaya başladı. Bu sızma teknik olarak önlenemedi.”
Köpük çözeltileri, suyun yüzey gerginliğini azaltan ve benzenin çözünürlüğünü artıran yüzey aktif cisimleri içerir. Sözcü, “Toprağa daha hızlı ve daha kolay girebilen ve alt sulara nüfuz edebilen bir emülsiyon yaratıldı. Bu nedenle köpüğü sadece sınırlı bir şekilde kullandık.” Dedi. “Bu nedenle, müdahale taktikleri, kimyasal endüstrideki benzenin yangınlarından kaçınılmaz olarak farklı olmalı, burada uyarlanmış nöbetler, acil durum karartmaları, güçlendirilmiş alanlar ve tüm kanalizasyon sisteminin tesis içindeki tüm kanalizasyon sistemi.”
Başarılı önlemler
Kazanın sonuçlarını çözmek, kazadan 80 gün sonra bile değil. Ochmanová, “Kaza ve çevresindeki toksik maddelerin konsantrasyonunun kapsamlı ölçümleri, itfaiyecilerin çevreyi korumak için aldığı önlemlerin ve nüfusun başarılı olduğunu gösteriyor.”
Çevredeki kazalardaki belediyelerde 17 yerde havada benzen konsantrasyonlarının bir ölçümü vardır. 17 Mart'tan itibaren Ochmanová'ya göre, ölçüm noktalarının hiçbirinde benzen tespit edilmedi. Olağanüstü, ihmal edilebilir konsantrasyonlar bu tarihten önce ölçülmüştür.
Hustopeče Nad Bečvou'da CHMI, İnternet'e çevrimiçi iletim ile mobil ölçüm cihazlarını kurdu. Bu ölçümler bile nüfusun sağlığını tehlikeye atabilecek değerler göstermez.
Kazadan iki ay sonra, su deposu rezervuarda benzen konsantrasyonunun yerine, içme suyu için izin verilen benzen konsantrasyonundan daha düşüktür ve yüzey suyu için elli yıldan az hijyenik standartlardadır. Özel bir şirket tarafından inşa edilen Larsen Duvarı'nın kombinasyonu ve itfaiyeciler tarafından sağlanan büyük kapasite pompaları ve su monitörleri ile gölün büyük havalandırması çok etkili ve verimli olduğu kanıtlandı.
“Gölden yakalanan balıkların dokularının analizleri de sağlanmıştır. Morava Nehri Havzası, Bečva Nehri'nde düzenli su izleme gerçekleştirir ve daha da akış boyunca ve mevcut tüm sonuçlar benzen tespitinin altındaydı.
Etkilenen toprak beton paspaslarla örtüşüyor
Çeşitli aşamalarda Merkezi Denetim ve Test Enstitüsü'nü sağlayan toprak örneklerinin analizlerinden, değerleri aşan değerleri sadece bir kez kaydedildi. Sözcü, “Ve komşu toprakların daha düşük siparişle ölçüldüğü göz önüne alındığında, bunun benzenle tren kazasıyla ilgisi olmayan eski bir çevre yükü olduğu açıktır.” Dedi.
Demiryolu tepesinin altındaki kontamine alt toprak, Yangın Kurtarma Servisi Hlučín uzmanları ile işbirliği içinde ve avlunun yanında saklandı. Özel bir şirket bentonit paspaslarla örtüşüyor. Böylece, kaza mahallinde demiryolu trafiğinin yenilenmesinin hazırlanmasının bir sonraki aşaması devam edebilir. Uzmanlara göre, Larsen Duvarı tarafından sınırlanan bölgedeki kontamine bir başka toprak, uzmanlara göre sınır dışı edilmeyecektir.
Şu anda, kapalı alandan yeraltı suyunun filtreleneceği ve infiltrasyon kayışlarından Larsen Duvarı içindeki bölgeye geri döndürüleceği özel karbon filtreleri yerleştirilmiştir.
Uzmanlara göre, Hustopeče'ye müdahale benzersizdi ve belirli bir prosedür gerektiriyordu. “Avrupa'da ve muhtemelen tüm dünyada benzen ile en büyük acil durumdu, bu da sanayi alanının dışında da gerçekleşti ve itfaiyecilerin eşi görülmemiş bir şekilde konuşlandırılmasını gerektiriyordu. Gerçek zamanlı olarak maddenin nerede yanabileceğini değerlendirmek gerekiyordu. Çek Cumhuriyeti Klára Ochmanová'nın kolordu.
Birincil risk olarak, itfaiyeciler vagonların olası yok edilmesini ve daha sonra yangının genişlemesini değerlendirdi. “Yanma ürünleri ile çevreyi daha da tehdit etmek (çevredeki toprağı ve açık su kütlelerini kirletebilen poliaromatik hidrokarbonlar içeren kurum dahil) ve elbette
Yurtiçi İtfaiyeciler Vladimr Vlček, “Çek Cumhuriyeti'nin yangın kurtarma hizmeti açısından, son yılların en zor durumlarından biri oldu ve müdahalenin birimlerinin ve komutanının son derece profesyonel bir çalışma yaptığına ikna oldum.” Dedi.
Benzen kazaları durumunda, köpükleme genellikle yangın süresini kısaltmak için kullanılır. Hustopeče'de suyu söndürmenin ana nedeni çevresel etkiydi. Sözcü Ochmanová, “Benzen sadece kazadan sonra yanmaya başladı, aynı zamanda hemen toprağa ıslanmaya başladı. Bu sızma teknik olarak önlenemedi.”
Köpük çözeltileri, suyun yüzey gerginliğini azaltan ve benzenin çözünürlüğünü artıran yüzey aktif cisimleri içerir. Sözcü, “Toprağa daha hızlı ve daha kolay girebilen ve alt sulara nüfuz edebilen bir emülsiyon yaratıldı. Bu nedenle köpüğü sadece sınırlı bir şekilde kullandık.” Dedi. “Bu nedenle, müdahale taktikleri, kimyasal endüstrideki benzenin yangınlarından kaçınılmaz olarak farklı olmalı, burada uyarlanmış nöbetler, acil durum karartmaları, güçlendirilmiş alanlar ve tüm kanalizasyon sisteminin tesis içindeki tüm kanalizasyon sistemi.”
Başarılı önlemler
Kazanın sonuçlarını çözmek, kazadan 80 gün sonra bile değil. Ochmanová, “Kaza ve çevresindeki toksik maddelerin konsantrasyonunun kapsamlı ölçümleri, itfaiyecilerin çevreyi korumak için aldığı önlemlerin ve nüfusun başarılı olduğunu gösteriyor.”
Çevredeki kazalardaki belediyelerde 17 yerde havada benzen konsantrasyonlarının bir ölçümü vardır. 17 Mart'tan itibaren Ochmanová'ya göre, ölçüm noktalarının hiçbirinde benzen tespit edilmedi. Olağanüstü, ihmal edilebilir konsantrasyonlar bu tarihten önce ölçülmüştür.
Hustopeče Nad Bečvou'da CHMI, İnternet'e çevrimiçi iletim ile mobil ölçüm cihazlarını kurdu. Bu ölçümler bile nüfusun sağlığını tehlikeye atabilecek değerler göstermez.
Kazadan iki ay sonra, su deposu rezervuarda benzen konsantrasyonunun yerine, içme suyu için izin verilen benzen konsantrasyonundan daha düşüktür ve yüzey suyu için elli yıldan az hijyenik standartlardadır. Özel bir şirket tarafından inşa edilen Larsen Duvarı'nın kombinasyonu ve itfaiyeciler tarafından sağlanan büyük kapasite pompaları ve su monitörleri ile gölün büyük havalandırması çok etkili ve verimli olduğu kanıtlandı.
“Gölden yakalanan balıkların dokularının analizleri de sağlanmıştır. Morava Nehri Havzası, Bečva Nehri'nde düzenli su izleme gerçekleştirir ve daha da akış boyunca ve mevcut tüm sonuçlar benzen tespitinin altındaydı.
Etkilenen toprak beton paspaslarla örtüşüyor
Çeşitli aşamalarda Merkezi Denetim ve Test Enstitüsü'nü sağlayan toprak örneklerinin analizlerinden, değerleri aşan değerleri sadece bir kez kaydedildi. Sözcü, “Ve komşu toprakların daha düşük siparişle ölçüldüğü göz önüne alındığında, bunun benzenle tren kazasıyla ilgisi olmayan eski bir çevre yükü olduğu açıktır.” Dedi.
Demiryolu tepesinin altındaki kontamine alt toprak, Yangın Kurtarma Servisi Hlučín uzmanları ile işbirliği içinde ve avlunun yanında saklandı. Özel bir şirket bentonit paspaslarla örtüşüyor. Böylece, kaza mahallinde demiryolu trafiğinin yenilenmesinin hazırlanmasının bir sonraki aşaması devam edebilir. Uzmanlara göre, Larsen Duvarı tarafından sınırlanan bölgedeki kontamine bir başka toprak, uzmanlara göre sınır dışı edilmeyecektir.
Şu anda, kapalı alandan yeraltı suyunun filtreleneceği ve infiltrasyon kayışlarından Larsen Duvarı içindeki bölgeye geri döndürüleceği özel karbon filtreleri yerleştirilmiştir.
İtfaiyecilerin bir kazaya müdahalesi Kaza 28 Şubat'ta saat 23: 38'de tren istasyonu Hustopeče Nad Bečvou yakınında gerçekleşti. İtfaiyeciler sahaya geldiğinde, 17 çökmüş tanktan 15'i ateşle vuruldu. Haksız iki vagon yangının etkilerine, özellikle parlak ısılara maruz kaldı, yanan vagonların üçü raydan çıkarıldı, ancak hasar görmedi ve demiryolu tepesinde kaldı. Diğer 12 yanan vagon tamamen avlunun dışındaydı, tanklar deforme edildi ve benzen kontrolsüz bir şekilde toprağa kaçtı. Her vagon 60 ton başına tehlikeli maddeler içeriyordu. Hustopeče Nad Bečvou'daki tank kazası bölgesindeki aradan geçen birimlerin öncelikleri arasında patlamalarını önlemek için hasarsız tankların korunmasıydı. Tanktaki ısı, benzen, buharlaşması ve dolayısıyla tanklarda basınçta bir artış, bu da yıkımlarına neden olabilecek. Aynı zamanda, itfaiyeciler toksik dumanları yayan tehdit bölgesini azaltmaya çalıştı. Her ikisi de nüfusa yönelik tehdit ve özellikle çevredeki çevreyi kirletebilecek poliaromatik hidrokarbonlar içeren kurum anlamına gelir. Bu nedenle, itfaiyeciler kurum dağılımını su jeti vasıtasıyla ve ayrıca uçan helikopterin Bambivac'ından yavaş yavaş deşarj yaparak su uygulayarak sınırlandırırlar. Paralel olarak, yetkili makamlarla işbirliği içinde çevre koruması için temel önlemler devam etmektedir. Mümkün olan yerlerde itfaiyeciler benzen kontrolünü bıraktı. Müdahale sayesinde, itfaiyecilerin daha sonra pompaladığı beş tankı, yani yaklaşık 300 ton benzen korumayı başardık. 25 ton kumaş daha hasarlı arabaların kalıntılarından akmayı başardı. İlk müdahale sırasında, 38 profesyonel ve gönüllü yangın koruma biriminden 180 itfaiyeci yerinde (Olomouc, Moravian -silian, Zlín ve Güney Moravya Bölgeleri + Demiryolu İtfaiyecilerinin İtfaiyesi). Slovakya'dan gelen takviyeler de iki büyük -kapasite tankı şeklinde çağrıldı ve özel bir robot, anket, izleme ve müdahale komutasının izlenmesi, Thermovision ile dört uçağı sağladı ve toplam 60 adet yangın söndürme ekipmanı, özellikle büyük kapasite tankları ve konteyner spesiyalleri vardı. Frenštát Pod Radhoštěm'den kimyasal laboratuvar, çevresindeki duman ve tehlikeli maddelerin konsantrasyonlarını izledi. |